Luna naţională a informării despre efectele consumului de alcool - iulie 2013
Tema campaniei: Informarea populaţiei cu privire la efectele consumului de alcool asupra sănătăţii.
-
Scopul campaniei: Reducerea consumului daunator de alcool de către populaţia generală şi prevenirea consumului de alcool la adolescenţi, tineri şi gravide.
Date statistice.
-
UE este regiunea cu cei mai mulţi consumatori de alcool din lume, înregistrându-se o medie a consumului de 12,8 litri alcool pur/locuitor 15 ani +/an din care 2,67 litri consum neînregistrat (produs în gospodării) în anul 2005;
-
76% din cetăţenii adulţi au consumat alcool în ultimele 12 luni, 84% dintre aceştia fiind bărbaţi;
-
consumul de alcool înregistrează tendinţe crescătoare în rândul adolescenţilor şi tinerilor;
-
tinerii sunt mai predispuşi să consume cantităţi mari de alcool faţă de adulţi (25% dintre tineri, 11% dintre adulţi);
-
alcoolul este răspunzător anual de 6.2% din totalul deceselor în rândul populației masculine şi 1.1% în cazul femeilor.
-
consumul total de alcool pur la populaţia 15 ani + este de 15,3 litri de alcool pur/locuitor/an, din care consum neîntrgistrat aproximativ 4 litri de alcool, în intervalul de studiu 2003-2005;
-
cantitatea de alcool efectiv consumată de către persoanele 15 ani+ care se autodeclară consumatoare este 24,48% litri alcool pur;
-
există un număr redus de persoane care nu au consumat alcool în cursul vieţii (6,5% bărbaţi, 19,1% femei);
-
preferinţele românilor pentru bături alcoolice sunt: bere şi spirtoase (câte 39% dintre consumatori), vin (22%);
-
tulburările datorate consumului de alcool în România sunt cu peste o treime mari decât în UE.
Mesaje cheie
-
Dacă eşti însărcinată sau planifici să rămâi însărcinată, cea mai sănătoasă opţiune este să nu consumi alcool.
-
Consumul de alcool în adolescenţă şi tinereţe are efecte negative pentru tot restul vieţii.
Mai multe informații:
Direcţia de Sănătate Publică Covasna
520023 Sf. Gheorghe
Str. Gödri Ferenc nr. 12
Compartimentul Promovarea Sănătăţii
Tel. 0267 351398